logo



Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Συμμετοχή στο Διαγωνισμό “Παιδί και κάπνισμα”

Με αφορμή την παγκόσμια μέρα κατά του καπνίσματος (31 Μαιου 2017), η τάξη των νηπίων το σχολικό έτος 2017-2018 συμμετείχε με έργα ζωγραφικής των παιδιών στο Διαγωνισμό της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας “Παιδί και Κάπνισμα”.


Συμμετοχή στον 3o Διεθνή Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους

Η τάξη των νηπίων και των προνηπίων μαζί με τους εκπαιδευτικούς δημιουργήσαν δυο ταινίες  μυθοπλασίας με μουσική επένδυση, με σκοπό να συμμετάσχουν στον 3ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους. Το θέμα των ταινιών ήταν σχετικό με το πολιτιστικό πρόγραμμα «Ένα ταξίδι στην Αρχαία Ελλάδα και στα μονοπάτια της μυθολογίας…» που υλοποιείται φέτος στο Νηπιαγωγείο μας.

Σκοπός του διαγωνισμού ήταν να δοθεί στους μαθητές η ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να γίνουν δημιουργοί, να εξοικειωθούν με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης και να αποκτήσουν δεξιότητες οπτικοακουστικής αγωγής.

Την ταινία “Η μεγάλη επιστροφή”που ετοίμασε η τάξη του Νηπιαγωγείου με υπέυθυνη εκπαιδευτικό την νηπιαγωγό Μαρία Στρατογιαννάκου μπορείτε να τη δείτε εδώ.


Υλοποίηση Πολιτιστικού Πρόγραμματος

Κατά το σχολικό έτος 2016-2017 το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο Πολιτιστικό Πρόγραμμα (εγκεκριμένο απο το Υπουργείο Παιδείας) με θέμα «Ένα ταξίδι στην Αρχαία Ελλάδα και στα μονοπάτια της μυθολογίας…» που υλοποίησαν με τα παιδιά του τμήματος τους οι εκπαιδευτικοί Μαρία Στρατογιαννάκου και Αλεξάνδρα Βορδώνη και συντόνισε η προισταμένη νηπιαγωγός Βάσια Γαρταγάνη.


Συμμετοχή στο Πρόγραμμα «Η Ζωή Χωρίς Σκουπίδια: Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση»

Κατά το σχολικό έτος 2015-2016 το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η ενημέρωση, η αφύπνιση  και τελικά η συμμετοχή των μαθητών σε δράσεις που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος. Επιπλέον, στόχος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τη σημασία της ανακύκλωσης στη ζωή μας και ιδιαίτερα τη σημασία της ανακύκλωσης του αλουμινίου.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές μέσα από το θέμα της ανακύκλωσης προτρέπονται να:

  • κατανοήσουν το περιβάλλον στο οποίο ζουν φυσικό και τεχνητό καθώς και την αλληλεξάρτηση του ανθρώπου με αυτό,
  • μπουν στη διαδικασία της έρευνας και της απόκτησης της γνώσης μέσα από την εμπειρία,
  • να ασχοληθούν ατομικά και ομαδικά με θέματα που τους ενδιαφέρουν και τους απασχολούν.

Η φιλοσοφία του προγράμματος αφορά στη διασύνδεση του θέματος «Περιβάλλον & Ανακύκλωση» με επιμέρους γνωστικά αντικείμενα, ώστε να επιτευχθεί η διερεύνηση του από πολλές οπτικές μεριές, και παράλληλα να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον των μαθητών και να αποτελέσει κίνητρο για μάθηση.

Υλοποιείται μέσα από την παροχή εκπαιδευτικού και ενημερωτικού υλικού στην εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές και τους γονείς μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας www.lifewithnogarbage.gr  και σχολικού διαγωνισμού.


Υλοποίηση Προγράμματος Αγωγής Υγείας

Κατά το σχολικό έτος 2015-2016 το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε πρόγραμμα Αγωγής Υγείας εγκεκριμένο απο το Υπουργείο Παιδείας (Απόφαση, 17-12-2015, Αρθ.Πρωτ.: 22245). Το πρόγραμμα, με θέμα “Μικροί ζωγράφοι με μεγάλα συναισθήματα” υλοποιούν με τα παιδιά του τμήματος τους οι εκπαιδευτικοί Μαρία Στρατογιαννάκου και Αλεξάνδρα Βορδώνη και συντονίζει η προισταμένη νηπιαγωγός Βάσια Γαρταγάνη.


Συμμετοχή στο Πρόγραμμα “Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών 2014-2015”

Τη φετινή σχολική χρονιά υλοποιείται στο νηπιαγωγείο μας Πολιτιστικό Πρόγραμμα με θέμα “Τα παιδιά του κόσμου” και παράλληλα λαμβάνουμε μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της UNICEF «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών». Το 2014, είναι μια ξεχωριστή χρονιά, διότι φέτος συμπληρώνονται 25 χρόνια από τότε που όλη η ανθρωπότητα δεσμεύτηκε να προστατεύει τα δικαιώματα των παιδιών με την υιοθέτηση της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού (1989).

Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/μαθητριών για τα προβλήματα των συνομήλικών τους στον κόσμο, η προώθηση της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού και η ενίσχυση του έργου της UNICEF.

Οι μαθητές συμμετάσχουν σε ένα ξεχωριστό πρόγραμμα, όπου μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν για τα βασικά δικαιώματα του παιδιού, όπως αυτά προβλέπονται στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (το δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, τη διατροφή, την προστασία από την εκμετάλλευση και την κακοποίηση).

Επίσης, μέσα από το πρόγραμμα αυτό τα παιδιά θα διασκεδάσουν, θα παίξουν, θα προβληματιστούν, θα μάθουν να επιλύουν τις διαφορές τους ειρηνικά, θα ενημερωθούν για το έργο της UNICEF και το πώς ζουν κάποια άλλα παιδιά στον κόσμο και το κυριότερο, θα μπορούν να λάβουν μέρος ενεργά βοηθώντας κάποια άλλα παιδιά που έχουν λιγότερες ευκαιρίες.

Το πρόγραμμα «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών» έχει αξιολογηθεί από την Επιτροπή Δικαιωμάτων του Παιδιού που εδρεύει στη Γενεύη ως το καλύτερο που γίνεται στη χώρα μας για την προώθηση και ευρεία διάχυση του περιεχομένου της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού.

Το πρόγραμμα διεξάγεται στα πλαίσια της Εκπαίδευσης για την Ανάπτυξη σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας.

sxyp1415


 Eκπαιδευτικό πρόγραμμα Μέτρο, Ποικιλία | Κίνηση, Ευεξία

Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους 2014-2015 το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μέτρο, Ποικιλία/Κϊνηση, Ευεξία, το όποιο έχει ως στόχο να προάγει την αξία της ισορροπημένης διατροφής και σωματικής δραστηριότητας ως παραμέτρους καλής υγείας και απευθύνεται στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Μέσα απο το συγκεκριμένο πρόγραμμα το σχολείο μας θέλει να συνυσφέρει στις εκπαιδευτικές ανάγκες της εποχής μ’ ένα σύγχρονο και μοντέρνο τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας παιδιού, σχολείου και οικογένειας.

Ο σχεδιασμός του προγράμματος έγινε με βάση τις ευρωπαικές συστάσεις για τη διατροφική εκπαίδευση απο το “Health Eating for Young People in Europe: A School Based Nutrition Education Guide” του European Network of Health Promoting Schools.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μέτρο, Ποικιλία/Κίνηση, Ευεξία θέτει το θέμα της διατήρησης του ενεργειακού ισοζυγίου υπό το πρίσμα της Προσωπικής Υπευθυνότητας, αφού μέσα από καθημερινές μικρές αλλαγές και προτεραιότητες η “καλή υγεία” είναι τελικά είναι στα χέρια μας.


Υλοποίηση Πολιτιστικού Πρόγραμματος

Κατά το σχολικό έτος 2014-2015 το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο Πολιτιστικό Πρόγραμμα (εγκεκριμένο απο το Υπουργείο Παιδείας) με θέμα «Τα παιδιά του κόσμου…μας ταξιδεύουν… με ένα αεροπλάνο & πέντε βαλίτσες» που υλοποίησαν με τα παιδιά του τμήματος τους οι εκπαιδευτικοί Μαρία Στρατογιαννάκου και Αλεξάνδρα Βορδώνη και συντόνισε η προισταμένη νηπιαγωγός Βάσια Γαρταγάνη.


 Πρόγραμμα για τη Σχολική Καινοτομία

Κατα τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014 το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο Πρόγραμμα για τη Σχολική Καινοτομία και ολοκλήρωσε με επιτυχία εκπαιδευτικές δραστηριότητες με θέμα “Το νερό στη ζωή μας: μέσα από το νερό μαθαίνουμε”.

Το Πρόγραμμα για τη Σχολική Καινοτομία συμβάλλει στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού εργού στα Ελληνικά σχολεία. Το Πρόγραμμα έρχεται να συνεχίσει και να επεκτείνει το έργο του Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας της “Μορφωτικής Πρωτοβουλίας” υποστηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία ώστε να αναλάβουν τις αναγκαίες πρωτοβουλίες και καινοτόμες δραστηριότητες, και έτσι να βελτιώσουν σταδιακά όλες τις επιμέρους πτυχές της σχολικής ζωής και της μάθησης, στις ηλικίες από 4 έως 18 ετών.

Την ευθύνη για το Πρόγραμμα, το οποίο εκπονήθηκε κατά το σχολικό έτος 2013-2014, μετά από σχετική έγκριση του ΥΠΑΙΘ (7926/13-12-2013) και με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), έχει ο Ευρωπαικός Όμιλος Δίκτυο ΜΕΝΩΝ  (http://menon.org.gr), ενώ υποστηρίζεται από τα προγράμματα εκπαιδευτικής  έρευνας και καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ιδιαίτερα δε τα έργα “OpenDiscoverySpace”, “we.learn.it” και “InspiringScienceEducation”.


Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2012-2013 το Νηπιαγωγείο μας έλαβε μέρος στη δράση “Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση”, στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση” του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων. Περισσότερα για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε στη σελίδα http://excellence.sch.gr/.

 Στη δράση κατατέθηκαν συνολικά 1.035 έργα, από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο & Λύκειο). Ο τίτλος του έργου που κατέθεσε το E.M.E.D.O.F. ήταν “Χτίζοντας ένα γερό και υγιές σώμα και ο μαγικός – διαδραστικός – πίνακας” το οποίο συντόνισε η κα Ελένη Κοκκώνη και έφεραν εις πέρας η νηπιαγωγός Μαρία Στρατογιαννάκου και η Βασιλική Γαρταγάνη.

Το έργο κατετάγη στη θέση 249 επί του συνόλου των 1.035 συμμετοχών. Ειδικότερα, στο σύνολο των Νηπιαγωγείων που συμμετείχαν στη δράση το έργο κατετάγη ενδέκατο.


Πρόγραμμα διαιτολογίας-διατροφής

Κατά το σχολικό έτος 2012-2013 το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε εθελοντικά στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “ToyBox – περιπέτειες γεύσης και κίνησης” το οποίο εποπτεύθηκε από το Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου.

pistopoitiko harokopeio


Πρόγραμμα αγωγής υγείας

Κατά το σχολικό έτος 2012-2013 το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε σε πρόγραμμα Αγωγής Υγείας εγκεκριμένο απο το Υπουργείο Παιδείας (Απόφαση, 17-12-2012, Αρθ.Πρωτ.: Φ37.4/13791). Το πρόγραμμα, με θέμα «Χτίζοντας ένα γερό και υγιές σώμα και ο μαγικός πίνακας» συντόνισαν η κα Ελένη Κοκκώνη και η νηπιαγωγός Μαρία Στρατογιαννάκου .


Διαδικασία αυτοξιολόγησης

Το Νηπιαγωγείο μας από το σχολικό έτος 2010-2011 έως και το σχολικό έτος 2011-2012, συμμετείχε  στο πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας-διαδικασία αυτοαξιολόγησης» με βάση την απόφαση Αριθμ. Φ.12/80/8876/Γ. Το πρόγραμμα συντονίστηκε από την κα Κοκκώνη και τη νηπιαγωγό  Μαρία Στρατογιαννάκου, στα πλαίσια του οποίου υλοποιήθηκε το σχέδιο δράσης «Η ελιά και το λάδι».

Η υλοποίηση  ενός τέτοιου προγράμματος στο νηπιαγωγείο γίνεται μέσω θεματικών προσεγγίσεων όσο και μέσω σχεδίων εργασίας, δίνεται έτσι έμφαση στη διαθεματικότητα, στην ολιστική αντίληψη της γνώσης και στην αξιοποίηση του ενδιαφέροντος, των ιδεών και των βιωμάτων των παιδιών στη διαδικασία της μάθησης (ΔΕΠΠΣ, 2003). Σαν σχολική μονάδα δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή και έμφαση σε αυτού του είδους τις δράσεις. Επιπλέον δίνουμε προτεραιότητα στην ολιστική προσέγγιση της γνώσης.

Ετήσια έκθεση 2010-2011

Ετήσια έκθεση 2011-2012

vevaiosi_autoaksiologisi